Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle gå till Min sida. Annars tryck på Fortsätt för att fortsätta fylla i ärendet nu.

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
  • Digital självservice
  • GDPR
  • Om våra digitala tjänster
Logga in
  • StartsidaPil
Förutsättningar och kontaktuppgifter

Innan du börjar fylla i dina uppgifter behöver du:

  • E-legitimation
  • E-post adress
    Om du saknar e-legitimation, kontakta din bank.
  • Samla dina uppgifter.

Mina ärenden

  • På Mina ärenden kan du följa ditt ärende. Du hittar Mina ärenden överst i menyn på denna sida. Där har du också Mina uppgifter som du använder om du behöver ändra något såsom e-postadress eller telefonnummer.
  • Om du behöver logga ut från tjänsten för att fortsätta med din ansökan senare, kom ihåg att trycka på knappen spara längst ner på varje sida. Då sparas dina uppgifter och du kan fortsätta med din ansökan när det passar dig. Du hittar din påbörjade ansökan under Mina ärenden.

Kontaktinformation

Har du frågor kan du kontakta avgiftshandläggaren 0513 171 72. 

Avgiftshandläggaren har telefontid mellan kl. 11.00 – 12.00.

Ansökan om jämkning av dubbla boendekostnader i samband med inflyttning till särskilt boende

Jämking för dubbla boenden beviljas:

- om din förmögenhet vid inflyttningsdatumet understiger 2 prisbasbelopp
- om du bor i hyresrätt/ bostadsrätt
- om lägenheten/ huset är uppsagd i samband med acceptans av inflyttning till särkilt boende/ utlagd för försäljning
- om ansökan inkommer inom 6 månader från inflyttningsdatumet

 

Om du som flyttar in på ett äldreboende måste betala hyra för den tidigare bostden, får denna inräknas i avgiftsutrymmet under högst tre månader. Jämkning av lägsta hyra beviljas beroende på avgiftsutrymmet.

 

Laglighetsgrund för att registrera personuppgifter

Enligt artikel 6.1e i EU:s dataskyddsförordning (GDPR) är behandling av personuppgifter laglig om det är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i den personuppgiftsansvariges myndighetsutövning.
Enligt 7§ i lag (2001:454) om behandling av personuppgifter inom socialtjänsten får socialtjänsten behandla person- och samordningsnummer om uppgifterna har lämnats i ett ärende eller är nödvändiga för verksamheten.

Gallringsfrist

Uppgifterna gallras enligt gällande lagstiftning och regleras i socialnämndens dokumenthanteringsplan.

Läs mer om hur Herrljungas kommun behandlar dina personuppgifter

Logga in

Besöksadress

Torget 1 i Herrljunga

Postadress
Box 201, 524 23 Herrljunga
0513-170 00
herrljunga.kommun@herrljunga.se

Snabblänkar

  • Digital självservice
  • GDPR
  • Om våra digitala tjänster
  • Facebook
  • Instagram